Mindfulness i skolen og børnehaven skaber ro for både børn og voksne

Musicarma bogen slået op på vinter

Målet er at gøre mindfulness og musik for børn simpelt og nemt tilgængeligt for både elever og lærere. Vi hjælper med at implementere og kombinere Musicarma musikken, illustrationerne, remserne, mindfulness øvelserne og aktiviteterne for lærere og børn, så de til sammen udgør en afslappende pause og et “pusterum” i hverdagen. En pause, der efterlader børn og voksne med en fornemmelse af ro og fornyet energi, så de er helt klar til resten af dagen.

Vores erfaring med mindfulness i skolen er
– at øget trivsel blandt elever, lærere og pædagoger giver mindre stress
– at børnene bliver gladere fordi de får større overskud og oplever færre konflikter
– større koncentration og mere veloplagte børn i timerne

Vil du opleve effekten af mindfulness med musik i din klasse eller børnehave?

Musicarma laver workshops på både skoler og i børnehaver med mindfulness og musik for børn

Vi tilpasser forløbet jeres skoles behov og økonomi.

I øjeblikket tilbyder vi en GRATIS workshop

Stilling Skole har fornyligt deltaget i et pilotprojekt, hvor de brugte Musicarma musikken to gange om dagen:  Om morgenen og igen midt på dagen.

De fik indarbejdet en god rutine med mindfulness øvelser ved at lytte til Musicarma musikken, mens læreren læste remsen op og hjalp fantasien på vej med en lille fortælling. Imens lå børnene på tæpper rundt om i klasselokalet og lyttede med lukkede øjne og oplevede en tilstand af ro og afslapning.

Sådan siger lærerne på Stilling Skole om pauser med mindfulness i skolen:

“Allerede efter en uge er der forskel på den måde eleverne kan slappe af på, og tage det ind at man har lov til at få et “frirum” i løbet af dagen.”

“Eleverne, der har haft svært ved at finde ro i starten, begynder nu at kunne mærke sig selv og er bedre til at slappe af”

Det mener eleverne selv om pauser med afslapning og mindfulness

“Det er dejligt, at vi får lov til at slappe af”

“Jeg er mere klar til den næste time”

“Vi synes, der er mindre konflikter i klassen, end der plejer at være, når vi bruger mindfulness”

Børn og lærere på Stilling Skole er rigtig glade for pauser med fokus på mindfulness: